دارها و علائم در صفحه کیلومتر : اخطارها و علائم هشدار دهنده در صفحه کیلومتر به دو دسته تقسیم میشوند : 1-چراغ های هشدار دهنده در صفحه کیلومتر . 2- صفحه نمایشگر کیلومتر .

1-چراغ های هشدار دهنده : که با توجه به محل قرارگیری در صفحه کیلومتر و رنگ مربوط به هر کدام از آنها معنی و مفهوم خاصی دارد .
همانطور که در تصویر ملاحظه مینمایید دو چراغ با یک شکل و علامت اما با رنگ متفاوت در صفحه کیلومتر وجود دارد چراغ زرد رنگ نشان دهنده هشدار در یکی از سیستم های خودرو میباشد ، اما چراغ قرمز رنگ نشان دهنده اخطار بروز نقص فنی در یکی از قسمت های خودرو میباشد که میبایست فوراً به آن رسیدگی کرد تا خودرو دچار سانحه و یا خرابی بیشتر نگردد . چراغ های رنگ سبز و آبی نشان دهنده اطلاعات فنی مربوط به خودرو میباشد .

زمانی که خودرو با مشکلی مواجه میشود در اولین قدم با روشن شدن چراغ های هشدار و اخطار راننده متوجه وجود ایرادی در سیستم خودرو میشود . در سیستم مدیریت الکترونیکی اسکانیا بلافاصله در صفحه نمایشگر کیلومتر اقدام به نمایش پیغام مینماید تا راننده بداند که ایراد مربوط به کدام یک از قسمت های خودرو میباشد ، هم زمان کد خطا در حافظه سیستم ذخیره شده تا در اولین مراجعه به متخصصان بتوانند تشخیص صحیح داده و اقدام به تعمیر و رفع عیب نمایند . با توجه به اینکه صفحه کیلومتر قادر به نمایش اطلاعات فنی خودرو میباشد از این رو تسلط راننده بر چگونگی عملکرد منوهای صفحه کیلومتر و تشخیص صحیح اطلاعات دریافتی از صفحه کیلومتر الزامی میباشد . لذا با توجه به کمبود و فقدان آموزش های لازم به رانندگان و بهره برداران از ناوگان اسکانیا بر این شدیم تا این آموزش ها را با زبانی ساده و گویا آماده نموده و حضورتان ارائه نماییم . جهت آشنایی و آموزش با تمامی منوهای سه مدل از صفحه کیلومترهای اسکانیا ، همچنین بازیابی کدهای خطا و مشاهده توضیحات کامل آنها به قسمت کدهای خطا و عیب یابی مراجعه نمایید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *